ilt.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ekonomi Nedir? | Parkin, Powel, Matthews; Essential Economics, Chapter 1 (Pearson Education Limited, European edition) |
2 | Ekonomik Problemler | Parkin, Powel, Matthews; Essential Economics, Chapter 2 (Pearson Education Limited, European edition) |
3 | Talep ve Arz | Parkin, Powel, Matthews; Essential Economics, Chapter 3 (Pearson Education Limited, European edition) |
4 | Talep ve Arz | Parkin, Powel, Matthews; Essential Economics, Chapter 3 (Pearson Education Limited, European edition) |
5 | Çıktı ve Maliyetler | Parkin, Powel, Matthews; Essential Economics, Chapter 6 (Pearson Education Limited, European edition) |
6 | Tam Rekabet Piyasası | Parkin, Powel, Matthews; Essential Economics, Chapter 7 (Pearson Education Limited, European edition) |
7 | Tekrar Haftası | |
8 | 1. Vize | |
9 | Reel Gayri Safi Milli Hasıla | Parkin, Powel, Matthews; Essential Economics, Chapter 10 (Pearson Education Limited, European edition) |
10 | İş Piyasasını Gözlem ve Enflasyon | Parkin, Powel, Matthews; Essential Economics, Chapter 11 (Pearson Education Limited, European edition) |
11 | Finansal Piyasalar | Parkin, Powel, Matthews; Essential Economics, Chapter 12 (Pearson Education Limited, European edition) |
12 | Finansal Piyasalar | Parkin, Powel, Matthews; Essential Economics, Chapter 12 (Pearson Education Limited, European edition) |
13 | Para ve Banka | Parkin, Powel, Matthews; Essential Economics, Chapter 13 (Pearson Education Limited, European edition) |
14 | Büyüme, Enflasyon ve Çevrimler | Parkin, Powel, Matthews; Essential Economics, Chapter 15 (Pearson Education Limited, European edition) |
15 | Tekrar Haftası | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Parkin, Powel, Matthews; Essential Economics with MyEconLab Student Access Card, Pearson Education Limited 2012, European edition. Öğrencilerin ders kitabını alması ZORUNLUDUR. Ödevlerin dönem sonu notuna etkisi %20 dir. Dersin ödevleri ve asistanların işleyeceği tekrar derslerindeki problemler, her öğrencinin aldığı kitabın içinde bulunan şifreyle giriş yapacakları, kitabın MyEconLab adıyla varolan online sistemi üzerinden çözülecek ve bu ödevler sistemin kendisi tarafından notlandırılıp dersin hocasına sistem üzerinden iletilecek. HER ÖĞRENCİNİN KİTABI ALMASI ZORUNLUDUR. HER ÖĞRENCİNİN ALDIĞI KİTAPTA KENDİNE ÖZEL SİSTEME GİRİŞ YAPACAĞI ŞİFRE BULUNMAKTADIR. NOT: 2010-2011 Akademik ders yılında bu dersi almış fakat kalmış olan öğrencilerin yeni kitap almalarına gerek yoktur. Dersin asistanlarına danışıldığı takdirde MyEconLab Öğrenci Erişim Kartı bu öğrencilere sağlanacaktır. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | http://eco.ieu.edu.tr/tr/econ-100-ekonominin-ilkeleri linkine gittiğiniz takdirde sisteme nasıl kayıt olacağınızı anlatan detaylı bilgi dosyasına ulaşabilirsiniz. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 16 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 6 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 35 |
Final Sınavı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 23 | 65 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | |
Arazi Çalışması | | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 6 | 3 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | | | |
Proje | | ||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 16 | |
Final Sınavı | 1 | 16 | |
Toplam | 128 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Görsel İletişim Tasarımı (Multimedya, Fotoğraf, Grafik Tasarım ve Tipografi) alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek | |||||
2 | Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | |||||
3 | İmgeler ve sözcükleri yaratıcı bir bütünlük içinde kullanarak fikirleri görsel bir dile dönüştürmeyi becerebilmek, | |||||
4 | Çeşitli tasarım metodolojileri aracılığıyla tasarımda çok parçalı problem çözme düzeyine üst düzeyde erişmek, | |||||
5 | Görsel kompozisyonun prensiplerini anlamak ve tasarım içerisinde uygulayabilmek. | |||||
6 | Yaratıcı yönetmenlik konusunda net bir anlayışa sahip olmak, | |||||
7 | Görsel İletişim Tasarımı alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve gereken düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, | |||||
8 | Fotoğraf ve video alanında, görüntü işleme, kurgu ve üretim sonrası teknikleri de dahil olmak üzere, ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olmak, | |||||
9 | İkinci bir yabancı dili en az orta düzeyde kullanarak, Görsel İletişim Tasarımı alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek, | |||||
10 | Görsel İletişim Tasarımı ile ilgili çalışmaların yaratılması, uygulanması ve yorumlanması aşamalarında toplumsal ve etik değerlere sahip olmak, bu değerlerin uygulanması konusunda bilinçli ve hassas davranmak. | |||||
11 | Görsel iletişim tasarımı uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık tasarım sorunlarını yaratıcı bir biçimde çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek. | |||||
12 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve alanında sürekli öğrenimi kişisel olarak yönlendirebilmek. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest